Jan Ámos Josef Bartoloměj Kopečný

(astmatický rachitik)

Ministr dopravy v letech 1962 – 1970

Petr Súkeník

1968 prosadil ukončení provozu vozidel se spalovacími motory – proces trval již od roku 1963. Zabránil tak hrozící invazi etariskarského expedičního sboru v obchodní válce mezi Ertarem a Etariskarem (1967 – 1969 : obchodní celní válka o Taru). Vzhledem k tomu, že Etariskar nedisponoval elektrotanky, měla jeho obrněná vozidla poháněná spalovacími motory zakázán vstup na území Ertaru (dálnice přes Sargasový záliv byla otevřena až o dva roky později).

Určitá vedlejší nevýhoda elektrifikace silnic byla velikost baterií (viz obr.), z toho plynoucí přetížené silnice, nutnost velikých parkovišť a obrovské „bateriopumpy“.

V roce 1976 Džon Ratej, hlavní technik Edisonovičových závodů vyvinul se svým týmem nové miniakumulátory. Šel na to z druhé strany. Patřičným křížením různých druhů baterek do hodinek vyklonoval dostatečně velkou a kapacitní baterii pro automobily.

Novinky 2000

Jakub Súkeník

Backet Salamander II- bude se dodávat jen v zelené barvě
Erma C 200- nejvyšší rychlost ze třídy
Tiret 583931 Super spíd kár- nejdelší označení typu
Charos Raptor III- nejvyšší zrychlení ze třídy
L.R. EZ 1- nejbohatší výbava ze všech aut v Ertaru  vyrobených
(L.R. je  naprosto nová firma – tedy dvojnásobná novinka)
M 81 D 30- vyráběné automobilkou X – tedy bez názvu.
Nejapný & Further A 8     - hlavní designér firmy je známý výtvarný antitalent
a hlavní technik propadl z fyziky
Pakos 211    - nejmenší vůz světa
Riten I                - nejdelší kupé na světě
Ur – Mu Koko     - vyrobí se jich podle plánu jen 8 za rok
Winkovič Win 1   - vyrábí se se spalovacím ( na export)
i elektrickým motorem

Návrat do sekce KULTURA